여행/해외여행

[해외여행]앙코르와트 자유여행 후기 - Trip in Angkor Wat, Cambodia (Kor/Eng)

Jane31 2019. 8. 26. 16:51
728x90
반응형
안녕하세요 :)

Hi guys :) 



오늘은 저번 캄폿 여행 후기에 이어 앙코르와트 여행 후기를 올려보려고해요 ㅎㅎ

Today I'm gonna post the review the trip of Angkor Wat, following the review of trip in Kampot last time.

 

Temple in Angkor Wat

 



앙코르와트는 캄보디아에서 가장 유명한 관광지이고 세계적으로도 굉장히 유명한 유적지에요!

Angkor Wat is one of the most famous tourist attractions in the world as well as in Cambodia.



그래서 온김에 꼭 들려야겠다고 생각해서 일부러 프놈펜에서 씨엠립까지 미니밴버스을 타고 왔습니당 ㅠ

so, I headed to Siem reap from Phnom penh by mini van bus because I wanted to visit Angkor Wat while I was in Cambodia.



앙코르와트 입장료는 정말 비싸요..ㅠㅜ
1일권에 37달러였는데 저는 사실 엄청 관심이 많은 편이 아니라 3일이나 7일권이 필요없었어요 ㅋㅋㅋㅋ

The entrance fee of Angkor Wat was  expensive.  it was $37 for one day ticket. I didn't have much interest in there(cuz I'm not a buddhist, so I thought just one day ticket was enough.

 


툭툭이 아저씨와 흥정하여 숙소부터 앙코르와트 왕복하는걸로 하루 20달러에 해주기로 했었어요!

I had made a deal with the Tuktuk driver to get to the Angkor Wat, so he took me from accommodation to Angkor Wat and also return from Angkor wat. it took a whole day.




앙코르와트는 정말 넓어서 하루에 다 보는 건 불가능해요. 저는 아침부터 썬셋보는 것까지해서 하루종일 관광했어요.

Angkor Wat was so huge. it is impossible to look around the whole temples in a day. I looked around from early morning to late afternoon after sunset.

앙코르와트

처음 막 들어가서 시작점에서 찍었던 사진이에요!

The above picture is the starting point of Angkor Wat. 



앙코르와트

위 사진에 보이는 거는 아주 일부이고 양옆으로 정말 큰 사원이에요.

The above picture is just a part of the temple, that temple is bigger than the scence we could see.  





조금 더 안에 들어가면 이렇게 크고작은 사원이 아주아주 많아요 ㅎㅎ

There are so many big and small temples like this. 





이렇게 사진도 찍고 ㅎㅎ 
I took  pictures :)


물가가 있는곳에서 사진을 찍었는데 정말 뷰가 예뻐서 찍었는데 역광이기도 하고 다 담기지 않더라구용 ㅠㅜ

I took pictures at a small shore cuz the view was beautiful, but it was against the sun and wasn't able to contain all things in the picture.







위에 물가부분을 지나면 강은 아니지만, 강같이 보이는 곳에 다리가 있고 다리를 건너서 건너편에 가면 기념품샵과 먹거리를 파는 곳들이 있어요! 배가 조금 고파서 간식거리를 먹고싶어 들르러 갔어요.

after I passed the shore, there was a bigger shore which was like a river. I acrossed the bridge to get to some souvenir shops and grab a snack.



저는 더워서 아이스크림을 사먹었어요 ㅎㅎ

I ate an ice cream cuz the weather was so hot. 





뒤에 보이는 곳 오른쪽 옆에 다리가 있어요!

there was a bridge next to the right side you could see.




뒤에 보이는 저렇게 생긴 사원들이 정말 많아요 ㅎㅎ

There are so many temples which looked like this. 




Fried noodle at a restaurant in Angkor Wat, Cambodia

중간에 또 툭툭이 아저씨가 밥먹을 수 있는 곳에 내려줘서 위에보이는 프라이누들을 시켜먹었어요. 가격은 4달러였어요!
캄보디아 평균 음식가격은 보통 4달러정도라고 보면 될거같아요.

I ate lunch at a restaurant in Angkor Wat where Tuktuk driver took me. I ordered fried noodle. The price was $4. I find it that the average price of food in Cambodia is around $4. 







Fruit Juice, Cambodia



중간에 덥기도하고 목이 말라서 망고주스를 사먹었어요 ㅎㅎ
2달러였는데 양도 많고 과일바로 잘라서 해줘서 신선하고 맛있었어요.

 The weather was so hot (That time was in January) so I bought a mango juice.

it was $2, the amount was big like venti size, also fresh and sweet.




Sunset in Angkor Wat

마지막으로 약간의 오르막길이 있는 곳을 약 5-10분 걸어 올라가면 썬셋 볼 수 있게 계단을 타고 올라가는 곳이 있어요!

The last point I've been in Angkor Wat was a bit hilly. I went up around 5-10 mins and then went up stairs to see the sunset. 



선착순으로 300명까지만 수용해서 미리올라가서 거의 1시간? 정도 기다렸는데 사실 굳이 그럴필요가 없는거같아요 ㅋㅋㅋ

they could accommodate upto 300, so I waited for almost an hour there. but actually I didn't need to do that cuz I could've seen the sunset view anywhere. 



다른 곳에서도 똑같이 저런 뷰로 썬셋을 볼 수 있는 곳 많아요 ㅋㅋㅋ

처음이기도하고 이왕 왔으니 보고 내려왔는데 하룻동안 16.6km를 걸었네요 ㅋㅋㅋ

 I walked 16.6km in that day.



돌아가는 길에 너무 배고파서 검색해보니 시내에 대박 이라는 한국식당이 있더라구요 ㅋㅋㅋ 한국음식이 너무 먹고싶어서 거기서 삼겹살을 먹었어요!

 when I was on the way back, I was so starving, so craving for some yummy korean food. 

I looked into korean resaurants in siam reap in online and found 대박(Dae bak, which means bomb) which is korean barbecue restaurant.





씨엠립 한국식당, 대박

1인당 6달러였는데, 김치찌개도 나오고 삼겹살이랑 김치찌개 모두 리필도 가능했어요! 맛도 있고 한국보다 더 싸고 반찬도 푸짐하고.... ㅋㅋㅋㅋ
한국보다 더 싸고 좋은 한국식당 외국에서 처음봤어요 ㅋㅋㅋㅋ
정말 식당이름처럼 대박! 이었어요 ㅋㅋㅋ

I ordered pork belly and that  included Kimchi soup as well. they refilled pork belly and kimchi soup both when we wanted more portion. it was amazing and really bomb. it was the first time that I've been better korean restaurant out side of korea than in korea. even the price was cheaper than korea.
 

그럼 다음번에는 제가 묵었던 씨엠립 숙소와 톤레삽호수 갔던 후기를 올려볼게요!
I will post the review of Tonlesap lake in Siem reap and the accommodation that I stayed while I was there. 


아래 링크를 통해 씨엠립 여행후기 & 캄보디아 여행 준비사항 관련 포스팅을 볼 수 있어요 :)
 
                                                     
 


도움이 되셨다면 공감

공유하고싶은 것이 있다면 댓글 남겨주세요 :)





728x90
반응형